ANNUAL PLANS MUST DIE

http://paulisakson.typepad.com/planning/2013/07/annual-plans-must-die.html

Vroeger. Vroeger werden (marketing-, communicatie-, media-)plannen twaalf, soms zelfs achttien maanden van te voren uitgedokterd en vastgelegd.

Loop nu door een gemiddeld bureau heen en vraag in hoeverre de huidige klanten een jaarplan hebben neergelegd. Het antwoord zal je niet verbazen, er zal een zeer laag percentage uit volgen.

Paul Isakson gaat in zijn blog nog een stap verder. En terecht: jaarplannen zijn niet alleen ten dode opgeschreven, ze hebben simpelweg geen meerwaarde meer. Waar het om draait is het doel. Het doel dat de klant nastreeft te bereiken. Alles moet in het teken staan van het bereiken van dit doel.

Kortom: van account planning naar strategic planning, van strategic planning naar continu planning!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s