Social ad spend in 2017 naar $11 miljard

Business Insider laat zien dat momenteel ca. 57% van het social ad budget naar Facebook gaat (2012). Met een verwachte groei tot 11 miljard dollar in 2017 (2012: $4,7 miljard), gebaseerd of het feit dat momenteel slechts 1-10% van het totaalbudget naar Social gaat en hier nog veel rek in zit, worden de metrics (ROI) steeds belangrijker.

Het gehele onderzoek is voor subscribers van Business Insider gratis te downloaden.

Voor het volledige artikel: klik hier

Gamification: wat werkt motiverend en wat niet?

Gamification: wat werkt motiverend en wat niet?

Gamification is al tijden een buzzword, maar er zijn nog nauwelijks wetenschappelijke onderzoeken beschikbaar over het feit wat de échte benefits zijn van het geheel.

Shang Hwa Hsu, Jen-Wei Chang en Chun-Chia Lee hebben een wetenschappelijk onderzoek opgezet onder ruim 6.000 respondenten. Thomas van Manen haalt de highlights uit dit onderzoek naar boven voor ons en vertelt hoe hiermee om te gaan. 

Over jezelf praten is verslavend.

Over jezelf praten is verslavend.

Zestig procent van de gesprekken die je voert gaan over jezelf. Op social media loopt dit percentage zelfs op tot tachtig procent. Hoe dit komt? Het voelt gewoon erg goed!

Uit onderzoek blijkt dat de hersenstimulatie bij het praten over jezelf plaatsvindt in hetzelfde gebied dat getriggerd wordt op het moment dat je, bijvoorbeeld, cocaïne gebruikt.

 

GoogleTV komt er aan

GoogleTV komt er aan

Als je het objectief beschouwt heeft de TV zich in de afgelopen jaren nauwelijks ontwikkeld. Zowel het apparaat zelf als de toepassingen beginnen nu zo langzamerhand te innoveren. Het kijken in 3D slaat nauwelijks aan en ook de set-top boxen bieden nog nauwelijks interactieve mogelijkheden.

De verwachtingen zijn dan ook hooggespannen nu Google zich langzaam met het medium TV gaat bemoeien. Toch zijn ook hier de eerste mogelijkheden nog weinig innovatief. In bijgaande link staan de eerste tekenen beschreven van Google in onderhandeling met de grote TV-zenders.

Deze zenders zijn vaak de eigenaar van bepaalde series en Google wil deze series nu mede aankopen cq. een licentie op verkrijgen om deze uitsluitend ‘on demand’ aan te gaan bieden. 

De aankomende weken en maanden zullen we bij SVBmedia scherp in de gaten gaan houden hoe dit zich verder ontwikkelt en hier op de blog over berichten. 

Social media inzetten voor sales terwijl je doelgroep zich daar nog niet bevindt; 5 tips waarom.

Social media inzetten voor sales terwijl je doelgroep zich daar nog niet bevindt; 5 tips waarom.

Mark Schaefer legt uit in vijf handige tips waarom het van belang is dat je juist social media inzet ten behoeve van sales, ook al bevindt jouw beoogde doelgroep zich daar (nog) niet.

Met name in het (nog) zit hem de crux. Waar jouw doelgroep nu niet is, zullen ze straks wel zijn. 

What’s up met Whatsapp?

http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/software/betalen-voor-whatsapp-zo-werkt-het/

iOS is als laatste ‘om’. Whatsapp is vanaf nu een gratis te downloaden applicatie, net als bij de overige mobiele platformen/besturingssystemen. Na een jaar ga je abonnementsgeld betalen.

Maar dit stuk op iPhoneclub bevat veel relevantere informatie. Een stuk geschiedenis over Whatsapp, enkele statistieken over het gebruik en als laatste een overzicht van de succesfactoren van Whatsapp haarfijn in kaart gebracht. Even tot het einde lezen dus.

De geschiedenis van de reclameoorlog om de aandacht van de consument

http://www.slideshare.net/HubSpot/the-evolution-of-advertising-how-consumers-won-the-war-for-their-attention?ref=http://blog.hubspot.com/the-history-of-advertising-war-for-consumer-attention-slideshare

Een prachtig overzicht en verhaal van Hubspot over hoe advertising het leven van de consument is binnengedrongen en diezelfde consument steeds onverschilliger is geworden.

ANNUAL PLANS MUST DIE

http://paulisakson.typepad.com/planning/2013/07/annual-plans-must-die.html

Vroeger. Vroeger werden (marketing-, communicatie-, media-)plannen twaalf, soms zelfs achttien maanden van te voren uitgedokterd en vastgelegd.

Loop nu door een gemiddeld bureau heen en vraag in hoeverre de huidige klanten een jaarplan hebben neergelegd. Het antwoord zal je niet verbazen, er zal een zeer laag percentage uit volgen.

Paul Isakson gaat in zijn blog nog een stap verder. En terecht: jaarplannen zijn niet alleen ten dode opgeschreven, ze hebben simpelweg geen meerwaarde meer. Waar het om draait is het doel. Het doel dat de klant nastreeft te bereiken. Alles moet in het teken staan van het bereiken van dit doel.

Kortom: van account planning naar strategic planning, van strategic planning naar continu planning!

“Strategy should not be about guessing the future but preparing for whatever may be!”

http://enablersnetwork.com/2013/the-end-of-strategic-planning/

Strategie mag nooit verzanden in ‘raden hoe de toekomst er uit gaat zien’, het gaat erom dat je klaar bent voor alles wat de toekomst brengt. Deze uitspraak heeft Didier Marlier ertoe verleid om de vraag ‘is het strategisch plannen dood?’ zowel te stellen als te beantwoorden.